Wat verwachtte je deze bijeenkomst te leren om beter met je leerlingen om te kunnen gaan?
Ik verwachtte dat we veel gingen leren over de zeven betrekkingsaspecten: tijd, doel, voorkennis, oplossingsweg, resultaat, tijd en attributies. Ik verwachtte dat we verschillende manieren te horen kregen hoe we deze betrekkingsaspecten konden inzetten in de klas.
Is deze verwachting uitgekomen? Leg uit: waarom wel of waarom niet?
Deze verwachting is wel uitgekomen. We konden een casus uitkiezen en bij deze casus moesten we de betrekkinggsaspecten en de verbalisaties van deze betrekkingsaspecten inzetten. We werden hierin goed begeleid door van tevoren eerst naar filmpjes te kijken en dit gezamenlijk te behandelen. Daarna kregen we dus de casus en moesten we het zelf gaan toepassen.
Wat ben ik van plan om met deze aangeboden kennis te doen kijkend naar mijn specialisatie Oudere Kind?
Ik ga de betrekkingsaspecten zeker toepassen in mijn stage/werk. ik ben dan heel benieuwd hoe de kinderen hierop gaan reageren en of ze ook echt taakgerichter gaan werken. Ik denk dat ik dit ook zeker met de kinderen ga bespreken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten